| Źródło: foto: pixabay.com
Nowe rozszerzenie domen – końcówka .ski robi prawdziwą furorę
Jeśli komuś bardzo zależy na podkreśleniu swojego nazwiska jako marki, nazwy swojej firmy lub chce rozreklamować skutecznie swoje usługi, rozszerzenie domeny .ski może okazać się w tym przypadku prawdziwym strzałem w dziesiątkę. „Nazwiskowe” domeny stają się coraz popularniejsze. Przeprowadzone badania wskazują na powodzenie końcówki, która dużo mówi sama za siebie. W końcu teraz nie każdy kowal.ski będzie mógł liczyć na lepszą reklamę, niż jego własna strona internetowa.
Nadal można powiedzieć jeszcze o zbyt niskiej świadomości, iż istnieje w ogóle możliwość wybrania takiego rozszerzenia. Polacy masowo nie wykupują domen z interesującym rozszerzeniem, ale widoczny jest staly progres w sprzedaży.
Według Dyrektora Marketingu i Sprzedaży OVH w Polsce, Roberta Paszkiewicza, liczba możliwych adresów do wykupienia z końcówką .ski jest olbrzymia. Oprócz samego nazwiska można umieszczać także swoje imię, pierwszą literę imienia, a nawet nazwę firmy.
To był orzech niełatwy do zgryzienia. Wypuszczenie na rynek domen rozszerzenia z końcówką .ski trwało aż 3 lata. Nad projektem pracowali wykwalifikowani specjaliści, chociażby pracujący na co dzień w Międzynarodowej Organizacji Narciarskiej. Dlaczego właśnie stamtąd? Ponieważ pierwotny plan zakładał wprowadzenie rozszerzenia .ski z myślą o branży turystycznej oraz osobach mających wiele wspólnego z narciarstwem.
Następnie jednak pojawił się pomysł wykorzystania końcówki dla osób noszących polskie nazwiska. Jest to charakterystyczne dla naszego narodu. Zatem, praktycznie przez przypadek wymyślono domenę o kilku zastosowaniach.
Nie jest to wcale żaden eksperyment wielopłaszczyznowego zastosowania jednego rozszerzenia. W historii tworzenia domen, pojawiła się między innymi końcówka .TV, która miała docelowa reprezentować niewielki kraj Tuvalu. Z powodzeniem odnalazła się ona również przy stronach internetowych stacji telewizyjnych. A czy wpadlibyśmy na to, jaką genezę posiada znana domena .FM, wykorzystywana oczywiście przez rozgłośnie radiowe? Jest to krajowa domena Mikronezji.
W tej chwili domenę .ski wykupiono dla prawie 6 tysięcy stron internetowych. I nadal zainteresowanie rośnie. Tym bardziej, że w nazwie domeny mogą znaleźć się aż 63 znaki. Dlatego nawet najdłuższe polskie nazwisko nie stanowi dla końcówki .ski żadnego zagrażającego wyzwania.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj