Bezpłatna komunikacja miejska za ponad 1,5 mln zł
Po tym, jak autobusy prywatnego przewoźnika MiniBus (po 30 latach) przestały kursować pomiędzy Karczewem, Otwockiem, Celestynowem i Warszawą, mieszkańcy powiatu otwockiego zaczęli narzekać na wiele trudności z dojechaniem do stolicy, do szkoły czy pracy. - Pociąg i autobusy “L” czy “702” nie są wystarczające - skarżą się mieszkańcy m.in. Otwocka.
Niedawno miasto poinformowało o tym, że od początku 2023 r. planuje uruchomić dwie bezpłatne linie autobusowe, ale ostateczna trasa ma być jeszcze skonsultowana z mieszkańcami. - Przejazd każdą z tras zajmie ok. 50 minut. Wstępne wyznaczenie tras zostało opracowane tak, aby skomunikować te miejsca i rejony Otwocka, przez które obecnie nie przebiega żadna inna trasa - informuje UM Otwock. I podkreśla, że nie ma pewności, że do nowego roku autobusy prywatnego przewoźnika będą nadal kursowały. Dotyczy to m.in. Mlądza, Świdra, osiedla Ługi czy Morskie Oko, gdzie będzie kursowała bezpłatna komunikacja miejska.
- Tabor będzie składał się z 3 autobusów, a przejazdy będą bezpłatne. Braliśmy pod uwagę wprowadzenie choćby minimalnych opłat za przejazd, ale wiązałoby się to z niewspółmiernie dużymi kosztami dla miasta związanymi z obsługą m.in. kas, systemu opłat czy dodatkowych etatów - wyjaśnia prezydent Otwocka Jarosław Margielski. I dodaje, że w czwartek, 6 października Rada Miasta Otwocka podjęła uchwałę, zabezpieczając fundusze na zakup taboru. Na uruchomienie bezpłatnej komunikacji w mieście, otwoccy radni zabezpieczyli w budżecie Otwocka ponad 1,5 mln zł. Na zakup autobusów miasto planuje wydać 1,3 mln zł, ubezpieczenie taboru ma kosztować 60 tys. zł, a 150 tys. zł zostanie przeznaczone na przygotowanie infrastruktury przystankowej na potrzeby komunikacji miejskiej. W poniedziałek, 10 października został ogłoszony przetarg na zakup klimatyzowanych autobusów, które pomieszczą 60 pasażerów (20 miejsc siedzących).
j-ka, fot. AJ
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj