Ważne zmiany na węzłach tras S2 i S17. Odcinek ekspresówki w Zakręcie prawie gotowy
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeanalizowała ruch na węźle Lubelska znajdującym się na trasie S17 oraz węźle Opacz na trasie S2. W efekcie zmieniono organizację ruchu aby upłynnić ruch. Pod koniec października, na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy drogowcy udostępnili dwa pasy ruchu. Wprowadzenie kolejnego rozwiązania będzie wiązało się z oddaniem do użytkowania odcinka S17 Lubelska - Warszawa Wschód (Zakręt). - Wówczas udostępnimy dwa pasy ruchu również na łącznicy z S2 południowej obwodnicy od strony Warszawy w kierunku Lublina S17. To będzie związane z czasowym zamknięciem łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. I dodaje, że dla pojazdów jadących w tym kierunku będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt).
- Takie rozwiązanie umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina - podkreśla GDDKiA. - Zmiany wprowadzimy w ramach czasowej organizacji ruchu, ale jeszcze w listopadzie ogłosimy przetarg na opracowanie docelowego projektu stałej organizacji ruchu - zapewnia generalna dyrekcja dróg krajowych. I tłumaczy, że zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie analiz i prognoz ruchu, a także budowa przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol - S17 Lublin. - Powstanie ona pomiędzy jezdnią zbiorczo rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17 - informuje GDDKiA.
Na S17 Zakręcie w gm. Wiązowna (Lubelska - Warszawa Wschód) wykonawca prowadzi prace wykończeniowe. Trwają odbiory. - Po uzyskaniu przez laboratorium GDDKiA pozytywnych wyników badań w zakresie m.in. równości i współczynnika tarcia ułożonej nawierzchni betonowej, będziemy mogli oddać do ruchu etapowo ciąg główny S17 - zapewnia generalna dyrekcja dróg. I wyjaśnia, że na początek kierowcy będą korzystać z trasy głównej S17 oraz ronda na drodze krajowej nr 92.
- Udostępnienie do ruchu trasy głównej nie oznacza zakończenia wszystkich robót. Dlatego na tym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h z uwagi na to, że wykonawca będzie jeszcze prowadził pozostałe do realizacji prace - tłumaczy GDDKiA. - W drugim i ostatnim etapie udostępnimy docelowy przekrój drogi ekspresowej i zawrotkę na końcu S17 co oznacza, że będzie można na końcu zrealizowanego odcinka S17 zjechać łącznicą w kierunku Warszawy - podkreśla GDDKiA. - Liczymy, że stanie się to jesienią tego roku - zapewniają drogowcy.
Trasa S17 stanowi również ostatnią część obwodnicy Warszawy. Jednak by zamknąć ring brakuje wciąż kilku odcinków we wschodniej części aglomeracji. Do budowy pozostaje m.in. odcinek trasy Ząbki-Zakręt (10,2 km).
(zw), fot. Krzysztof Nalewajko, GDDKiA, Jacek Kardas
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj