Nie przepłacaj, w prosty sposób zmienisz sieć telefoniczną
Każdemu zależy na tym, by za rachunki telefoniczne płacić jak najmniej. Operatorzy próbując przyciągnąć nowych klientów, starają się za wszelką cenę wyjść z konkurencyjną ofertą. Klienci mogą z tego w pełni korzystać, dowolnie przenosząc swój numer telefonu do innej sieci. Choć na pierwszy rzut oka sprawa wydaje się być osnuta wieloma wnioskami i namawianiem do pozostania w sieci, to na szczęście są tylko i wyłącznie pozory. Wystarczy pokonać tylko kilka kroków, by przejść na inny abonament.
Zacznij od wybrania sieci
Każda sieć komórkowa, chce przyciągnąć nowych użytkowników na wiele sposób. Jedna zaoferuje niższy abonament, druga nowoczesne urządzenia mobilne, a jeszcze inna – darmowy dostęp do Internetu. Podejmij decyzję, jakie zestawienie usług najbardziej Ci odpowiada, a tym samym wybierz, do którego operatora zamierzasz przenieść swój numer.
Numer telefonu możesz przenieść bezpośrednio w punkcie obsługi klienta, drogą telefoniczną, bądź za pośrednictwem Internetu. Warto zapoznać się z możliwościami oferowanymi przez Twojego przyszłego operatora. Każdy wniosek dotyczący przeniesienia numeru, musi być przez Ciebie podpisany. Dlatego jeśli decydujesz się na drogę zdalną, przygotuj się na przysłanie wniosku przez kuriera.
Oczywiście Twój wniosek musi być rozpatrzony, a sam usługodawca ma na to wydzielony okres czasu. Przepisy takie zostały ustalone w ustawie z dnia 16 lipca 2004 roku o Prawie telekomunikacyjnym oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 roku w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych.
Jeśli złożysz wniosek bezpośrednio w punkcie obsługi klienta, to musi być on rozpatrzony w ciągu 6 godzin. Natomiast wniosek złożony drogą zdalną, czeka na rozpatrzenie maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych. Kolejnym krokiem jest już po prostu podpisanie umowy z nowym operatorem.
Przeniesienie numeru – czy zawsze się opłaca?
Praktycznie każdy operator, z którym chcemy podpisać umowę na abonament chroni się przed zbyt szybką ucieczką swoich klientów. Tym sposobem ma być poniesienie przez użytkownika opłaty manipulacyjnej, jeśli zerwie umowę przed końcem jej trwania. Im szybciej miałoby nastąpić przerwanie umowy, tym opłata będzie wyższa. Aby uniknąć tej niefortunnej opłaty, można umówić się z nowym operatorem na przeniesienie numeru, na konkretny dzień, pozwalający na uniknięcie opłaty, a także chroniący przed automatycznym przedłużeniem umowy.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj