Już od środy, 20 maja, Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Otwocku będzie pracował w nowym trybie. Interesanci chcący dokonać rejestracji pojazdów będą mogli to zrobić bezpośrednio w Wydziale, dzięki uruchomieniu specjalnie przygotowanych stanowisk, z uwzględnieniem reżimu sanitarnego.

Dotychczas, podczas pandemii koronawirusa, Wydział Komunikacji i Transportu obsługiwał interesantów w trybie zdalnym. Mieszkańcy chcący dokonać rejestracji pojazdów korzystali z platformy ePUAP, poczty tradycyjnej lub elektronicznej, a także komunikacji za pomocą specjalnej urny wystawionej przed głównym wejściem do budynku Starostwa przy ul. Górnej 13 w Otwocku. Obsługa bezpośrednia była możliwa tylko po wcześniejszym umówieniu elektronicznym, tylko w uzasadnionych przypadkach. Obecnie urząd zostanie otwarty – jednak z ograniczeniem do możliwości obsługi maksymalnie 5 interesantów w jednym czasie.


-Zdecydowaliśmy się na takie wdrożenie, które umożliwi nam bezpieczne obsługiwanie naszych interesantów. Jesteśmy przekonani, że pozytywnie wpłynie to na płynność obsługi mieszkańców i ich zadowolenie
. Przypominamy jednocześnie, iż wszelkich płatności związanych z rejestracją pojazdów na miejscu będzie można dokonywać wyłącznie z wykorzystaniem terminali płatniczych – informuje Agnieszka Bąk, Dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu
 

Zmiana będzie polegała na tym, że dla interesantów zainteresowanych rejestracją pojazdów, zostanie uruchomionych pięć dedykowanych stanowisk, dostępnych w godzinach pracy Starostwa. O godzinie 8:00 do budynku będzie zapraszanych pięć osób, które pobiorą numerki, a następnie udadzą się do okienek obsługi. Wcześniej będą musieli zdezynfekować dłonie, a jednocześnie poruszać się w maseczkach. Interesanta od pracownika będzie oddzielała szyba, a czas trwania obsługi nie powinien być dłuższy niż 30 minut. Ewentualna płatność będzie odbywała się wyłącznie bezgotówkowo – za pośrednictwem wcześniej zrealizowanego przelewu lub terminala płatniczego przy okienku.

fot. domena publiczna