Od 15 stycznia br. ze wsparcia z Tarczy Finansowej PFR 2.0 będą mogły skorzystać również firmy z takich branż jak m. in. eventowa, florystyczna i ślubna oraz drukarnie - przypomina w czwartek Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

"Już od 15 stycznia 2021 r. ze wsparcia z Tarcza Finansowa PFR 2.0 będą mogły skorzystać firmy z dodatkowych siedmiu kodów PKD. Wśród nich m. in. branża eventowa, florystyczna i ślubna oraz drukarnie" - przypomniało w czwartek na Twitterze Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Rząd przyjął we wtorek uchwały ws. Tarczy Finansowej 2.0 PFR dla mikro, małych i średnich firm oraz noweli Tarczy Finansowej 1.0 PFR.

Jak informowało we wtorkowym komunikacie Centrum Informacyjne Rządu, w ramach Tarczy Finansowej 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikro, małych i średnich firm rząd chce kontynuować wsparcie przedsiębiorców poszkodowanych przez sytuację związaną z COVID-19. Budżet programu wyniesie 13 mld zł. Na program składają się: Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikrofirm o wartości 6,5 mld zł oraz Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm o wartości 6,5 mld zł.

Jak podkreślono, finansowanie w ramach programu będzie udzielane od 15 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r.

Aby uzyskać subwencję należy m.in. prowadzić działalności w ramach co najmniej jednego określonego w programie kodu PKD i odnotować "określony spadek obrotów". Warunkiem umorzenia 100 proc. subwencji jest m.in: "kontynuacja prowadzenia działalności gospodarczej; utrzymanie średniego zatrudnienia (mikroprzedsiębiorstwa) lub rozliczenie nadwyżki udzielonej subwencji (MŚP)".

Zgodnie z szacunkami Polskiego Funduszu Rozwoju z finansowania mogłoby skorzystać do 70 tys. przedsiębiorstw.

Według CIR przyjęte rozwiązania mają zapobiec znacznemu spadkowi przychodów i utracie płynności finansowej, a w konsekwencji zmniejszyć ryzyko utraty miejsc pracy i bankructw przedsiębiorstw najbardziej dotkniętych przez sytuację związaną z pandemią COVID-19.

W ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm wsparciem zostało objętych ok. 40 branż - m.in. sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach; sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach; hotele i podobne obiekty zakwaterowania; restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne.

W wyniku konsultacji społecznych - jak informowało CIR - do programu dodane zostały także nowe branże: "sprzedaż detaliczna kwiatów, roślin, nasion, nawozów, żywych zwierząt domowych; karmy dla zwierząt domowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach; produkcja pozostałych wyrobów z papieru i tektur; pozostałe drukowanie; działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku; introligatorstwo i podobne usługi; działalność agencji reklamowych; pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane". 

Aneta Oksiuta