Utrudnienia na S17. Wstrzymują ruch, bo demontują linię elektroenergetyczną
Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. oraz wykonawca informują, że we wtorek, 25 października od godz. 9 rozpocznie się demontaż linii 400 kV Kozienice-Miłosna m.in. w powiecie otwockim. Kierowców czekają utrudnienia na trasie S17. - Prace będą prowadzone w miejscu, gdzie linia przecina się z trasą S17 na wysokości gm. Wiązowna - wyjaśnia Marek Ignar, rzecznik ze strony PSE S.A., które przebudowuje istniejącą jednotorową linię 400 kV na linię dwutorową. I dodaje, że jutro prace będą prowadzone w okolicy wiaduktu z Glinianki do Otwocka na wysokości firmy śmieciowej.
W związku z prowadzonymi pracami przewiduje się 5-krotne wstrzymanie ruchu drogowego na trasie S17 na wysokości gm. Wiązowna (utrudnienia na odcinku Góraszka-Otwock). Prace będą prowadzone w miejscu przecięcia się linii z drogą S17 – na wysokości Lekaro przy wiadukcie prowadzącym z Glinianki do Otwocka. - Każde wstrzymanie ruchu pojazdów potrwa nie dłużej niż 15 min. Działania będzie zabezpieczała policja - podkreśla Marek Ignar. - Przepraszamy za utrudnienia - dodaje.
Wykonawcą odpowiedzialnym za budowę linii 400 kV Kozienice-Miłosna jest firma Enprom Sp. z o.o. Ta inwestycja jest kluczowa dla bezpieczeństwa energetycznego. Linia przebiega przez dziesięć gmin, łącząc stację elektroenergetyczną Miłosna z elektrownią i stacją elektroenergetyczną Kozienice - inwestycja realizowana jest na terenie kilku powiatów: mińskiego, otwockiego, garwolińskiego i kozienickiego. Całkowita długość trasy linii to 71,8 km. W powiecie otwockim trasa przebiega przez gminy: Wiązowna (12,28 km), Otwock (0,95 km), Celestynów (11,19 km), Karczew (2,02 km), Sobienie Jeziory (12,54 km).
We wrześniu wykonawca rozpoczął II etap robót. Prowadzone są prace związane z montażem nowych słupów i demontażem istniejącej linii oraz utylizacją starych fundamentów. Budowa nowej linii jest prowadzona jednocześnie z demontażem starych konstrukcji. - Nowe „słupy mocne”, które są kluczowe dla zachowania trasy linii, powstaną dokładnie w tych samych miejscach, w których zlokalizowane są istniejące słupy - informuje PSE S.A. I dodaje, że dotychczas zdemontowano ponad 30% długości przewodów linii. Ostatnim elementem będzie uporządkowanie terenu po budowie.
PSE S.A. dodaje, że istniejąca jednotorowa linia 400 kV relacji Kozienice-Miłosna została zaprojektowana pod koniec lat 60. XX w, a wybudowana w 1970 roku.
zw, fot. PSE S.A.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj