| Źródło: UM Otwock/Fot. Internet
Miesięczny do Warszawy tańszy o stówkę? To może się udać!
- Uruchamiając w 2010 roku linię S1 Szybkiej Kolei Miejskiej, nawet nie marzyliśmy o tak dużym zainteresowaniu połączeniami kolejowymi z Otwocka do Warszawy – wspomina prezydent Zbigniew Szczepaniak. Dziś, codziennie z otwockiego dworca odjeżdża 39 składów w kierunku stolicy i tyle samo z niej wraca. Uzupełnieniem oferty są pociągi Kolei Mazowieckich, w których honorowane są bilety ZTM. To wynik porozumienia otwockich samorządów i włączenia terenu naszego miasta do projektu „wspólny bilet”.
Podróżowanie komunikacją miejską stało się w minionych sześciu latach bardzo popularne. Szybka Kolej Miejska jest bowiem świetną alternatywą dla dojeżdżających na co dzień z Otwocka do Warszawy i z powrotem. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów prezydent miasta Zbigniew Szczepaniak zaproponował Zarządowi Transportu Miejskiego w Warszawie rozszerzenie obowiązywania I strefy biletowej i włączenie do niej Otwocka, która obecnie kończy się na granicy Warszawy.
Prezydent Szczepaniak jako przyczyny popularności podróżowania SKM i KM wymienia szybkość, cenę i wygodę. Ponadto prezydent zwraca uwagę, że w Otwocku stale zwiększa się liczba mieszkańców. Napływają zwłaszcza młodzi ludzie, którzy miejsca pracy znajdują w stolicy. Zatem potrzeby w zakresie skomunikowania naszego miasta z Warszawą będą się zwiększały. Tymczasem badania analityków w zakresie transportu pokazują, że wszystkie drogi łączące Otwock ze stolicą „są znacznie obłożone” i nie należy spodziewać się w tym zakresie poprawy w najbliższych latach. Na domiar złego sytuacja może ulec pogorszeniu, bowiem planowane jest rozpoczęcie budowy Południowej Obwodnicy Warszawy i rozbudowa drogi krajowej nr 17 do parametrów trasy ekspresowej. – Alternatywą jest kolej. Dlatego równolegle do rozszerzenia I strefy biletowej rozpoczynamy analizy związane ze zwiększeniem częstotliwości kursowania składów kolejowych – podkreśla prezydent Zbigniew Szczepaniak.
Włączenie Otwocka do I strefy biletowej ma zachęcić podróżujących, żeby skorzystali z pociągów. - I strefa to przede wszystkim niższa cena za bilet – podkreśla prezydent Szczepaniak. Obecnie koszt biletu przesiadkowego w II strefie to 7 zł, a taki sam w I strefie kosztuje już tylko 4,40 zł. Tak samo w przypadku biletów 30-dniowych. Ich koszt w I strefie to 110 zł, natomiast w II strefie już 210 zł.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj