Czy pociągi osobowe wrócą na trasę Skierniewice - Pilawa?
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały właśnie umowę opiewającą na 32 miliony złotych na projekt przebudowy linii Skierniewice – Łuków. To nie tylko modernizacja linii, ale też przygotowanie i przebudowa 13 stacji i przystanków dla pasażerów. Docelowo, przebudowa ma zwiększyć przepustowość i możliwości linii, towarowej obwodnicy Warszawy i korytarza kolejowego wschód-zachód.
Udogodnienia dla pasażerów
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzają przebudować perony na 13 stacjach i przystankach na odcinku Skierniewice – Pilawa, tj. Długokąty, Puszcza Mariańska, Grabce, Mszczonów, Grzegorzewice, Jeżewice, Tarczyn, Gąski, Prażmów, Czachówek Wschodni, Góra Kalwaria, Warszówka i Osieck. Pasażerowie tylko zyskają. Nowe, wyższe perony, nowe ławki, wiaty chroniące przed złą pogodą, informacja pasażerska i – co bardzo ważne – dostosowanie peronów i wdrożenie ułatwień dla osób o ograniczonej mobilności, rowerzystów i mam z wózkami dziecięcymi. Po zachodniej stronie Wisły, na przystankach Puszcza Mariańska, Mszczonów, Tarczyn i Góra Kalwaria planowane jest wykonanie 4 przejść podziemnych, również przystosowanych dla wózków.
Większa przepustowość, większe bezpieczeństwo
Przebudowa trasy to nie tylko nowe perony. To również dostosowanie trakcji do przejazdów pociągów towarowych o długości do 750 metrów (a więc zlikwidowanie tzw. „wąskich gardeł”, przebudowa 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 30 mostów), to również – co bardzo ważne – zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego i samochodowego dzięki przebudowie 73 przejazdów i skrzyżowań kolejowo-drogowych. Dodatkowo, zamontowanie nowoczesnego systemu sterowania ruchem pociągów dodatkowo zwiększy bezpieczeństwo i przepustowość linii.
Linia Skierniewice - Łuków to trasa o długości 160 km, łącząca obszar województwa łódzkiego, mazowieckiego i lubelskiego. Jest częścią jednego z głównych korytarzy transportowych ze wschodu na zachód (trasa C-E 20) oraz towarową obwodnicą Warszawskiego Węzła Kolejowego. Po modernizacji będzie mogła obsługiwać przewozy pasażerskie na odcinku Skierniewice - Pilawa.
Fot. PKP PLK
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj