Budowa trzeciego mostu na 801. Najdłuższy objazd ma mieć ponad 40 km!
Kierowcy doczekali się otwarcia odcinka trasy 801 na wysokości Otwocka, gdzie firma Skanska, na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie, wybudowała dwa mosty.
Można jechać!
Inwestycja zakończyła się w terminie, jednak procedury odbioru obiektów nieco się przedłużyły. – W poniedziałek, 4 listopada Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał pozwolenie na użytkowanie dwóch mostów na drodze wojewódzkiej nr 801 w Otwocku. Ten odcinek został otwarty w środę, 6 listopada – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie. I dodaje, że nowe obiekty (jeden nad rezerwowym korytem rzeki Świder, a drugi nad Kanałem Bielińskiego) kosztowały około 13 mln zł.
Karczewska trasa 801 jest już gotowa
Na trasie 801, na wysokości gminy Karczew, wybudowano kilka kilometrów nowej drogi wraz z drogami serwisowymi, odwodnieniem, przejściami dla pieszych, zatokami autobusowymi, oświetleniem oraz sygnalizacją świetlną w miejscowości Ostrówiec (skręt na Sobiekursk). Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag, która za 87,8 mln zł, przez ponad 2 lata, zrealizowała budowę łącznie 6,1 km trasy na odcinku od ronda, gdzie trasa 801 krzyżuje się z drogą krajową nr 50 w Piotrowicach, aż do ronda w Otwocku Małym. Część trasy została już wcześniej oddana do ruchu. Obecnie trwają prace na ostatnim odcinku modernizowanej „Nadwiślanki” (odcinek na wysokości Otwocka Małego i Sobiekurska).
Od kilku tygodni fragment drogi jest gotowy! – Wykonawca zakończył prace. Czekamy na realizację PGE, która ma wykonać przyłącza elektryczne do oświetlenia wzdłuż trasy oraz sygnalizacji świetlnej – podkreśla Monika Burdon z MZDW. I tłumaczy, że trasa zostanie otwarta dopiero wtedy, gdy sygnalizacja świetlna będzie działać. W przeciwnym razie, po otwarciu drogi, konieczne byłoby ponowne jej zamknięcie na czas prac energetyków. Otwarcie karczewskiego odcinka „801” planowane jest na koniec tego roku (trzy miesiące przed pierwotnym terminem), ale wiele zależy od warunków pogodowych.
Budowa trzeciego mostu na rzece
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich przygotowuje się już do kolejnej inwestycji na pograniczu Józefowa i Otwocka – informowaliśmy o tym pod koniec października.
Inwestor planuje budowę nowego mostu nad rzeką Świder (obiekt znajduje się kilkaset metrów od nowo wybudowanych dwóch mostów w Otwocku). Dlaczego nie można było zbudować wszystkich trzech w tym samym czasie? Jak mówi w rozmowie z „Halo” Monika Burdon, inwestor otrzymał dofinansowanie tylko na dwa mosty i nie mógł czekać na zakończenie procedur dotyczących budowy trzeciego. Ten most od wielu lat jest w fatalnym stanie. Ostatnie prace naprawcze realizowano ponad 10 lat temu, kiedy wykonawca zbudował nowe przyczółki mostu.
Większy most
Niedawno MZDW ogłosiło przetarg na budowę trzeciego mostu nad rzeką – termin otwarcia ofert kilka razy zmieniono.
W ramach zadania wykonawca m.in. usunie kilkadziesiąt drzew oraz krzewów, rozbierze stary obiekt (o długości ponad 15 metrów) wraz z barierami drogowymi, wybuduje nowy most, wykona umocnienia brzegów rzeki i wzmocni skarpy, a także przebuduje odcinek trasy 801. Na zakończenie zostanie położona nowa nawierzchnia asfaltowa oraz wykonane oznakowanie drogowe. Nowy most będzie miał jezdnię o szerokości 7 metrów oraz utwardzone pobocza. Zaplanowano także chodnik serwisowy.
Planowany objazd
Na trasie 801, od strony Józefowa i ul. Górczewskiej (skręt do Otwocka) oraz gminy Karczew, zostaną ustawione blokady oraz tablice informacyjne z wyznaczonym objazdem. Podczas budowy trzeciego mostu zaproponowano objazd podobny jak ten, który obowiązywał przy budowie dwóch poprzednich obiektów: przez Karczew – ul. Wiślaną – ul. Kraszewskiego – Otwock – trasę 801 (na wysokości ul. Górczewskiej) – Józefów – Warszawa.
W 2023 roku Zarząd Dróg Powiatowych wydał negatywną opinię na temat planowanego objazdu, uznając, że nadmierne natężenie ruchu na drogach powiatowych mogłoby spowodować uszkodzenie nawierzchni. Zasugerowano, że zaakceptują objazd pod warunkiem, iż wykonawca naprawi ewentualne uszkodzenia na drogach.
Objazd dla ruchu ciężarowego ma przebiegać trasami S2 przez Majdan, następnie S17 przez Kołbiel, a dalej drogą krajową nr 50. Trasa proponowanego objazdu ma ponad 40 km. Na tych trasach również będą ustawione tablice informacyjne.
Na realizację zadania wykonawca będzie miał 11 miesięcy.
INNE ARTYKUŁY:
Wypadek przy moście na krajowej „50”. Duże utrudnienia dla kierowców!
Zamknięcie ronda przy kościele w Karczewie! Utrudnienia zwłaszcza dla kierowców ciężarówek
Plany zarządcy dotyczące starego mostu kolejowego Góra Kalwaria-Glinki. Co dalej z kładką pieszo-rowerową?
Nocny pożar. W domu spali domownicy i pies
https://halootwock.pl/wiadomosci/nocny-pozar-w-domu-spali-domownicy-i-pies/cid,18264,a
Obwodnica Kołbieli. Nowa trasa przez malownicze tereny
https://halootwock.pl/wiadomosci/obwodnica-kolbieli-nowa-trasa-przez-malownicze-tereny/cid,18276,a
Zamyka się jeden z najstarszych sklepów w Otwocku!
https://halootwock.pl/wiadomosci/zamyka-sie-jeden-z-najstarszych-sklepow-w-otwocku/cid,18237,a
Miłość przez dekady. Wyjątkowe małżeństwa z Otwocka świętują piękne jubileusze! [FOTO]
Gdzie nie będzie prądu w powiecie otwockim?
https://halootwock.pl/wiadomosci/gdzie-nie-bedzie-pradu-w-powiecie-otwockim/cid,18269,a
Markety Aldi w Wiązownie i Otwocku. Jakie plany ma niemiecka sieć dyskontów?
Budowa 4 torów do Otwocka. Tysiące drzew do wycięcia i 11 obiektów do rozbiórki!
Butelkomaty w Otwocku. Jeden już jest! Jak ma działać nowy system zwrotu opakowań?
Koszmar zwierząt w Józefowie. Jest oświadczenie urzędu miasta!
Kryminalna interwencja policyjnego małżeństwa z otwockiej komendy
Modernizacja mostu w Gliniance. Czy budowa zakończy się na czas? [FOTO]
Archeologiczne skarby w Otwocku i Karczewie
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj