Coraz więcej osób przechodzi na dietę wegetariańską lub wegańską. Mówią – to zdrowe życie w zgodzie z naturą i samoświadomość. Jak osłodzić im dzień? Czekoladą! W dodatku taką, w której produkcji sami będą mieli swój słodki udział!

Wegańska czekolada wyrabiana rzemieślniczo, bez półproduktów i ulepszaczy. Tworzona jedynie z ekologicznych surowców, wykorzystywanych zarówno przy produkcji czekolady, jak i opakowań, w których będzie sprzedawana. To nowy projekt Manufaktury Czekolady Chocolate Story, pioniera rynku w produkcji czekolady bean to bar, czyli wyrabianej od ziarna do tabliczki w podwarszawskiej fabryce czekolady a nie z półproduktów jak to ma miejsce w przypadku dużych koncernów. Na jego realizację firma potrzebuje blisko 1 mln zł, które zbiera poprzez kampanię crowdfundingową WeganskaCzekolada.pl.

Crowdfunding, czyli jak sama nazwa wskazuje „finansowanie przez tłum”, oznacza sposób pozyskiwania funduszy na funkcjonowanie różnego rodzaju projektów. W praktyce, każdy kogo przekonuje dana inicjatywa i komu bliskie są idee z nią związane, może kupić akcje danej spółki i w ten sposób pomóc jej zrealizować cel. Jako akcjonariusz może liczyć na zyski z inwestycji oraz szereg benefitów, które otrzymuje od firmy w ramach podziękowań wraz z zakupem akcji. A co najważniejsze – w przyszłości tworzyć ten projekt razem z jego inicjatorami.

Jak pokazują badania, już 1 mln Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż 2 mln planuje przejść na taką dietę. Ponadto 43 proc. Polaków przyznaje, że nie rezygnując ze spożycia mięsa całkowicie, mocno je ogranicza. Równie ważny jest fakt, że niemal 12 proc. Polaków nie pije mleka i nie je produktów mlecznych oraz niemal tyle samo nie je jaj i produktów jajecznych.

Ponadto, Polska jest niezwykle dynamicznie rozwijającym się rynkiem czekolady. W ciągu jedynie ośmiu miesięcy 2020 roku produkcja czekolady wzrosła o 6,1 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wyniosła 191 tys. ton. Jednocześnie zaledwie 5 proc. wszystkich nowych słodyczy, które wyprodukowano między 2015 a 2019 rokiem, to produkty wegańskie. Wciąż istnieje zatem duże rynkowe zapotrzebowanie na produkty tego typu.

Nowa marka wegańskiej czekolady bio&eco

W odpowiedzi na te potrzeby na rynek wchodzi Las Vegan’s, nowa marka założona przez podwarszawską Manufakturę Czekolady Chocolate Story, która od niemal 11 lat tworzy rzemieślnicze czekolady. Spółka, poprzez kampanię crowdfundingową WeganskaCzekolada.pl, planuje uzbierać niemal milion złotych na wprowadzenie na rynek pysznych, wegańskich i w pełni ekologicznych czekolad.

-Zauważyliśmy, że pomimo rosnącego zapotrzebowania na tego typu produkty, wciąż na rynku brakuje wegańskich czekolad, które mają nie tylko dobry skład, ale są także smaczne, a przy tym wpisują się w trendy ekologiczne. Szczególnie czekolad z roślinnym zamiennikiem mleka. Chcemy wypełnić lukę na rozwijającym się rynku słodyczy i produktów wegańskich – mówi Marcin Parzyszek z Las Vegan’s. -Pomysł na stworzenie w 100% wegańskiej marki kiełkował w nas od dawna. Jest on wynikiem obserwacji trendów i zachowań konsumentów, a także naszych własnych – cała nasza trójka, czyli zarząd Las Vegan’s, od dłuższego czasu jest na diecie wegetariańskiej – dodaje.

Wprowadzenie na rynek wegańskiej czekolady produkowanej jedynie z ekologicznych składników, która będzie miała krótki, czysty skład – to główny cel przyświecający założycielom marki Las Vegan’s. Co ważne, nowe produkty będą wytwarzane zgodnie z filozofią „bean to bar”, a zatem bezpośrednio z ziarna kakaowca aż do gotowej tabliczki. Bez ulepszaczy i półproduktów. Stosowany przez firmę model bezpośredniej współpracy z plantatorami „Direct Trade” umożliwia wybór najlepszych ziaren do produkcji czekolady. Dodatkowo, w trosce o środowisko, nowe produkty będą sprzedawane w opakowaniach wykonanych z ekologicznego papieru, który w pełni podlega kompostowaniu w warunkach domowych. Będzie to pierwsza marka, w której tradycyjne sreberko i folia zostaną zastąpione papierowymi opakowaniami.

Słodkie zestawy w ramach podziękowań

Osoby, które włączą się w projekt, otrzymają również atrakcyjne benefity przygotowane przez firmę. -W ramach podziękowań przygotowaliśmy aż 7 różnych słodkich pakietów dla osób wspierających naszą kampanię. Najmniejsza wpłata to 99 zł i tu przewidzieliśmy takie korzyści jak pamiątkowy certyfikat, dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku, w której będą pojawiać się informacje m.in. o nowościach produktowych oraz tabliczkę prawdziwej czekolady bean to bar, czyli wyrabianej od ziarna do tabliczki, z oferty naszej drugiej firmy, Manufaktury Czekolady Chocolate Story – mówi Marcin Parzyszek.

Wyższa wpłata oznacza, że rośnie też zestaw takich benefitów. – W kolejnych pakietach przekazujemy m.in. vouchery na warsztaty czekoladowe dla dwóch osób w wybranym lokalu Manufaktury w Łodzi lub Warszawie, karty rabatowe do naszego sklepu, a także możliwość odwiedzenia naszej fabryki czekolady czy testowania nowych czekolad – mówi Marcin Parzyszek z Las Vegan’s. 

Zbiórka Las Vegan’s rozpoczęła się 24 listopada br. Cel to blisko 1 mln zł. Zebrane pieniądze przeznaczone zostaną na wdrożenie i promocję marki Las Vegan’s, poszerzenie oferty czekolad i produktów wegańskich oraz wprowadzenie kolejnych rozwiązań ekologicznych w zakresie pakowania.